Thursday, May 5, 2011

Hormatilah pelanggan kalau mau cepat kaya...XD

Saya rasa sedih sebab ada sebilangan peniaga tidak tahu menghargai pelanggan ni. Sepatutnta durang happy bila ada orang datang p membeli barang di kedai durang. Saya pernah rasa sekali, waktu tu saya jalan2 di kl sentral. Memang niat saya mau beli baju blaus 2 pasang bah. then saya round2lah kedai mana yang saya mau masuk. Saya Nampaklah ada 1 kedai ni, baju yang dia jual memang saya minat dan memang saya plan mau beli ni.
          
         Saya pun pilih2 la baju yang berkenaal di hati saya. Memang kompom saya angkat 2 pasang baju di kedai tu tapi skali syok2 saya pilih tiba2 tu penjual dia cakap OPSS SORRY BAJU NI TIDAK MUAT UNTUK KAMU. Saya yang sibuk memilih terus terberhenti ni, telinga saya seolah2 tidak percaya kena cakap mcm tu ni, saya terkejut sampai terkedu ni. Automatic tangan saya kasi lepas tu baju then terus saya berjalan tanpa menoleh ke belakang. Terasa bodoh sebab saya tidak balas balik cakap tu penjual. Kadang2 org beli baju bukan untuk diri sendiri. Kenapa juga dia mau cakap mcm tu?? Memang bikin panas lah tu penjual.
         
          Oleh sebab terlalu kecewa kena layan mcm tu, mood mo shoping terus mati. Saya p beli tiket train trus balik rumah. Dalam perjalanan saya diam saja ni. Saya mati2 tidak percaya yang saya kena layan mcm tu. Saya rasa saiz tu baju ok saja pun, saya pun bukan bodoh mau beli baju yang lagi kecil dari body saya. Pintar punya pekedai. Bagus dia jadi tukang kritik drpd jual baju. Diskriminasi betul. Bagus jugalah selamat duit saya. Cakaplah puas hati,bukan saya juga yg rugi. Ko juga yg hilang pelanggan. Thanks a lot juga sebab cakap saya mcm tu, sebab lepas drpd kejadian tu saya terus berdiet mengslimkan diri..XD

4 comments:

Miki Aya said...

terajang ja tu penjual len kali x) *panas ni*

Anne B. said...

hi carol... first time visit ur blog ni, gila juga itu penjaga kedai kan sampai ckp gtu tpi kan sa rsa mungkin dia pun plan mau bli itu bju bah tu yg ko pigang jd sengaja dia ckp gtu :) hehehee

deeiwhy( D.I.Y ) said...

ukur baju dibadan sendiri.................penjual tu ukur guna badan dia kot...ekekekekekekek

My Dear Carol said...

Miki:: tu la, nasib sa terkedu time tu,kalo x mmg sa datang balik p terajang dia skali..ekek

Anne::kalo mcm tu bgus dia jan kasi display..eii kejam punya pekedai.

AZD::haha dia jelos kali sma lamaks2 sa ni.sabar sajalah saya..

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates