Saturday, August 6, 2011

I Just Wanna Cry But I Cant...



          Perlukah kita menangis bila bersedih dan berduka??saat hati kita kecewa??saat tiada orang memahami kita??saat kita keseorangan??saat kita kehilangan orang yang kita saya??saat kita dalam ketakutan??


Sebenarnya sudah lama saya mau menangis, kasi keluar ni air mata. Tapi saya takut untuk menangis sebab bila menangis saya takut akan terbiasa nanti. Lepas tu saya takut bila saya menangis saya jadi orang yang lemah. Maksudnya asal ada masalah saja saya menangis.

Tapi sekarang saya seolah2 sedang memegang dan memikul satu beban yang buat saya semakin susah hati ni. Bila saya rasa terbeban, sa semakin rasa macam mau nangis tapi hati saya tidak membenarkan saya untuk menangis. Stress la macam ni.


Saya stress untuk benda yang sepatutnya saya tidak perlu fikir. Seolah2 saya sedang cuba untuk melawan diri saya sendiri. Saya tau ini memang tidak ok untuk saya, tapi saya tidak tau mcm mana mau kasi positif diri saya ni setiap masa.

Kesimpulannya saya takut untuk menangis untuk setiap masalah yang saya hadapi. Luarannya saya berlagak untuk jadi seorang yang kuat dan tabah, tapi secara tidak sedar saya menyeksa hati dan perasaan saya.

Tuhan berilah kekuatan pada saya. Saya Cuma mau rasa bebas dari semua ini. Saya Cuma mau bernafas dengan lega tanpa memikirkan hal yang remeh temeh. Semoga saya ada kekuatan untuk melawan pergolakan yang ada dalam  diri saya ini.  Dengan izin Tuhan saya pasti boleh.





4 comments:

Anonymous said...

It's okay bah to cry carol :). Crying or asking for a help is not a sign of weakness. We are allowed to feel that negative feelings, but don't let it overcome us. after all, we are only humans with feelings.

God bless. Be strong :)

dea Hayati said...

ko lyn ja ko pny hati dlm ms 3hr. diam2.dgr lagu sdih yg blh bt ko ingt sm itu hal. lama2 bnda yg buat ko sdih 2 akn jd hal yg biasa sm ko sbb ko sdh brjya laluinya.- yg aku rs dl la. hihi

My Dear Carol said...

Tiara:::thanks..tapi ni tears lansung x mau keluar..huhu tunggu sa duduk diam2 keseorangan baru keluar kali..

Both:::hehehe lain jg cara tu tau...3 hari bersedih..kin sakit jiwa tu tau..

Martina Marius said...

Dear carol...
Dlm hidup x perlu menangis kerana ianya x menambah kekuatan diri bahkan menjadikan kita semakin lemah ...tp...bila malang menimpa...renung saja ke hadapan n tarikh nafas dlm2 n hembuskan dan ulangi smpi lega n biarlah yg lalu berlalu...serahkan saja dlm Tngn Tuhan.. hembus keluar ya jgn tanam dlm hati...sebut Nama Tuhan..... itu cara saya n berkesan

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates